Sky News (AU)


| |

Sky News Australia is an Australian news channel owned by News Corp Australia. Originally launched on 19 February 1996, it broadcasts rolling news coverage throughout the day, while its prime time lineup is dedicated to opinion-based programs featuring a line-up of conservative commentators.

Sky News Australia is distributed on pay television in Australia and New Zealand, while a free-to-air version of the service, Sky News Regional (which features programming from Sky News Australia and Fox Sports News) is distributed on digital terrestrial television by Southern Cross Austereo and selected WIN Television stations. The channel also operates two spin-off services, Sky News Weather Channel, and public affairs service Sky News Extra (formerly A-PAC).

The channel was originally a joint venture between British broadcaster BSkyB (thus making it a spin-off of the Sky News channel in the United Kingdom), Seven Media Group, and Nine Entertainment Co., as Australian News Channel Pty Ltd. The company was acquired by News Corp Australia in 2016; with the subsequent sale of Murdoch’s remaining shares in Sky UK to Comcast,[6] Sky News Australia no longer has any direct ties to its UK counterpart.

Especially since the acquisition of the channel by News Corp Australia, Sky News Australia has faced scrutiny from the press over its increased focus on opinion programming. Comparisons were drawn to Rupert Murdoch’s American news channel Fox News, and there have been accusations that the channel’s opinion programming has promoted misinformation and conspiracy theories.

Sky News Logo